Höst!

Nu börjar det kännas på riktigt att hösten är här, ganska sent i år snart oktober ju. Ungarna har fortfarande inte börjat med jackor och överdragsbyxor. En munktröja räcker liksom på morgonen. Härligt! I helgen shoppade vi så vi är förberedda inför vintern iaf. Var 20% på ett helt juniorköp och 20% på jackor på stadium. Så vi köpte 7 par skor, 2 overaller, 1 par handskar och 1 jacka. Blev innan rabatten nästan 6500:- blir mycket pengar i rabatt då. 👍 
från shoppingen
 
Nea då. Vår lilla dam. Tycker hon är så tidig med allt. Har ju lett mot oss i säkert 3 veckor nu. Och hon kravlar och grejar som att hon vill ta sig framåt. Hon ligger inte stilla så måste nog fälla upp ena sidan på spjälsängen nu för den är helt nedfälld. Många gånger ja kommit in nu och hon ligger snett i sängen och med foten nästan över kanten. (Sparkat bort kudden som ligger bredvid henne). Hon är så med nu och blir nästan lite sur om det inte händer något dom korta stunder hon är vaken. Hon älskar 
att ligga på skötbordet och kolla på 2 batmanfigurer jag klistrat upp under skåpet. Ligger och skrattar och pratar med dom och sprattlar för fullt för att försöka ta dom. Kommer nog bli en vild liten tjej det här sen när hon blir större. Härligt! Hon har ju många syskon att springa efter 😉 vägde henne förra veckan. 6 veckor och 5 dagar. Då va hon 56cm lång och vägde 5088g. Tänk att hon nu passerat 5 kilo! Hon har så många veck överallt! 
 
Nöjd tjej! 👆🏻👇🏻
 
Dags för matlagning, då ser man ut så här. 👇🏻
 
Idag har vi varit en sväng hos mamma och käkat lunch, jag Vincent och Nea. Sen hämta vi Tilde och åkte till Annika och va där en sväng. Sen hem och laga mat och greja. Nea är inte riktigt nöjd på kvällarna. Kan vara lite grinig och hysterisk till och från då. Kan bli lite svårt ibland att laga mat och natta barn med mera. Men det brukar gå tillslut. Och ibland blir det mackor. 😊 Men dom överlever är ju bara någon månad nu de är så sen blir hon ju större och nöjdare. Bara magen kommer igång så. Imorgon ska jag till bilmetro och prata om ny bil. Måste byta ut min benji vi får inte plats 😩😩 min älskling. Kanske går det att  byta ut en unge istället? 😉
Jag och Vincent var och klippte oss i fredags. Jag blev mörkhårig igen och Vincent blå 😉
Hon kan redan lyfta upp huvudet och överkroppen med hjälp av sina armar. Min lilla Mussepigg 😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0