Äntligen helg!

Så va denna vecka över. Äntligen fredag. Patrik kommer hem och inge skola eller dagis. Är ett jäkla åkande hit och dit på vardagarna nu. Först ska Tilde till skolan kl 8 sen ska Vincent till dagis (tis-torsdag) till kl 9. Sen slutar Tilde mellan halv ett och ett sä då ska man hämta henne och Vincent ska hämtas kl 14. Tur Nea sover för det mesta så hon kan sitta kvar i bilstolen mellan turerna (självklart inte kvar i bilen).
Konstigt ändå att ju mer ja har att göra desto mer får jag gjort. Alltså nu har ja 5 barn att ta hand om själv och ett av dom är ju en nyfödd som man måste bära på mm. Men ändå så blir det mer lagad mat både på vardagarna och helgerna (alltid lagat mat men fuskat med matlådor osv förut) är mer städat här hemma, tvättkorgen är nästan aldrig ens halvfull, har rensat massa hemma och åkt med till återvinningen mm. Hälsar på mer hos folk. Träffar mamma flera dagar i veckan, varit till min moster och ja en massa sånt. Innan jag fick Nea sköt ja på allting till sen. Jag jobbar bättre under press 😉 
 
Igår va jag på samtal för Rasmus på skolan på förmiddagen. Fanns inte så mycket att säga där förutom att allt gick bra. Han är ju så jäkla duktig och smart den där ungen. Hoppas det håller i sig! Sen va ja till flaggfabriken och hälsade på innan de va dags att hämta Tilde. Vi åkte direkt till mormor och va där i några timmar. Pappa kom också dit. Va mysigt och sitta och tjattra lite utan stress. Tills Nea blev en surpuppa, då åkte vi hem 😊
Och då blev de gårdagens mat eftersom hon va så arg så trodde ja inte ja skulle få laga någon mat för damen men hon slockna i vaggan kl 18 och sov till 21, sen åt hon och somnade igen. Hon tog en tidig kväll, skönt för mamman 😉
 
Morgonmys ❤️
Blev nästan bråk på kvällen om vem som skulle dammsuga. Vi hade två dammsugare 👌

Kommentarer
Postat av: Mamma

=) Min duktiga flicka ♥

2016-10-09 @ 05:10:58
URL: http://baraunderbarajag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0