Min dag

Haha alltså hej och hå vilken dag! Vaknar halv sju av att Nea inte är riktigt nöjd. Har legat en stund och små gnällt och inte riktigt vela somna om fast ja stoppat nappen i munnen. Tänker att ja ska lägga henne bredvid mig istället så kanske hon blir lugn. Tar handen under rumpan och känner att hon är dyngsur. Hela pyjamasen va ju nerkissad, pluttan! Av med pyjamasen sen hade vi en pigg och glad liten tjej.
 

 

Bara kliva upp och göra oss iordning istället. Åker och lämnar Tilde. Hem, göra iordning nästa barn. Åker till dagis och lämnar honom. Sen vidare till euromaster och beställa vinterdäck till bilen (vad ska den heta?) sen vidare till owes och kolla efter tallrikar. Fanns inga och skulle inte få in några heller 😧 Åker till Mio och går runt där, kollar på soffor och lite annat. Sen vidare till Ikea, köpa täcke och kolla på stol till Tilde. Nea gillar inte Ikea så hon börjar skrika. Tar upp och ammar medans ja kollar på täcke och kudde till Vincent. Hittar de ja skulle och går och betalar, ser då att de är fel täcke. Går in igen och tar rätt täcke (någon hade lagt ett fel och de tar ju självklart jag) sen skynda till skolan. Hämta Tilde. Hem hänger lite tvätt. Nea sover jätte skönt, men dags att hämta Vincent. Tilde har 2 kompisar hos sig. Väcker Nea hon blir sur och skriker hela vägen till och från dagis. Hem får henne lugn. Vincent går och hämtar Valentina och Julle har en kompis hos sig också. Mamma ringer och säger att hon och pappa ska komma. Bestämmer mig för att baka en ananaspaj. Gör de sen förbereder ja för att göra raggmunk. Petter och mamma och pappa kommer. Nea vaknar blir skitsur och är typ sur resten av kvällen. Haha och hullerombuller så springer de barn omkring de knackar på dörren, barn ska hem, någon granne kommer och frågar om grävning, maten står och väntar på att bli stekt och ungen blir bara nöjd i famnen. Haha det är så rörigt i huvudet nu. 😝

Och inte blev det några kort knäppta idag heller på alla folk. Skärpning Lina! 

 Min position resten av kvällen.
 
imorgon är det fredag!! 😍😍😍

Kommentarer
Postat av: Mamma

Herregud vilken dag du hade! Blir du inte helt nollställd? Önskar jag var piggare så jag kunde vara mer till hjälp. Älskar dig gumman! PS: Så fint foto på de små ♥

2016-10-15 @ 06:43:00
URL: http://baraunderbarajag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0