RENT HUS!

Nu jäklar ska magsjukan bort! Har tvättat och tvättat och tvättat (!) dessa dagar. Handdukar har bytts typ 2 ggr om dagen och sängkläder varje dag. Kläder har jag ibland bytt 2 ggr på mig själv om dagen medans barnen fått varit utan. Händerna är söndertvättade. Men hellre det än att få den där hemska magsjukan som stackars Tilde fått. Hon har varit så sjukt duktig dessa dagar. Inte spytt någon annanstans än i toaletten (inte utanför en enda gång) och hon har sprungit in dit själv när hon känt att de är på väg. Första natten låg jag i soffan med henne och följde med in varje gång. Andra natten va vincent lite kinkig så låg inne i sovrummet medans tilde låg i soffan. Och ibland har jag somnat till och vaknat av att hon sprungit antingen in dit eller på väg därifrån alldeles själv inte ens sagt till.. Inge grin ingenting. Världens underbaraste har hon varit och är jätte duktig att tvätta händer varje gång och sprita dom. Idag har hon fått behållt det hon druckit och känner sig piggare. Äntligen! Så nu åker skiten bort för alltid hoppas vi! Har dammsugit, gått ut med alla sopor diskat alla toasaker så som potta, pall mm i badkaret. Slängt alla kläder och sängkläder, filtar mm i tvätten och sen blir det å skura golven och handtag mm.. Kanske är onödigt men det känns ändå bättre att få göra det :) å rent blir det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0