Jaja

jag ska sluta va så dålig på att blogga =) Men skulle faktiskt blogga igår men kom inte in på sidan :/

Idag har jag varit och fikat med Sofie och Lisa, gick även runt och tittade på kläder. Så kul med höst, så mysigt! Och så fina kläder! haha Medans jag var med dom så var Mattias hemma med Tilde, dom åkte till farmor och hälsade på, de hade gått jätte bra. Skönt! Tilde fick en tidig julklapp av faster haha Bortskämda unge!

Just nu försöker Mattias få henne att somna om.. de går inte lika bra..... suck, hon vägrar sluta grina om inte jag kommer.. å får jag henne att somna så börjar hon grina så fort jag lägger ned henne..

Ååh hon somnade =)
Hur ska man liksom vänja henne av med ammningen på nätterna? Imorgon ska vi gå ner på röda korset och titta efter nån fåtölj som vi kan ställa i hennes rum så kan man sitta där inne när man får henne att somna. Just nu ligger hon i sitt rum.. får se hur länge hon gör de då redan vaknat en gång sen åtta.
Hon äter verkligen jätte bra på dagarna nu, ändå vaknar hon så ofta på natten, nu är väl ja inte riktigt vaken på nätterna men tror att hon bara vill liksom "äta" kl fem på morgonen, andra ggr hon vaknar under natten så är de för att snutta och somna om. Vår söta lilla bebis, hon är ju så söt när hon letar efter tutten haha tar tag me handen och hjälper till liksom att föra in tutten i munnen.. hennes lilla minihand hihi..

Nu ska jag nog ta och sätta mig i soffan och ta de lite lugnt, varit en hektisk dag på nå sätt fast jag inte gjort så mycket.




Kommentarer
Postat av: Wingar

Hihi vad hon är söt lilla kladdgrisen. Skönt att Mattias kan ta henne nu emellanåt så du får lite tid för dig själv.

2009-09-02 @ 08:33:58
URL: http://baraunderbarajag.blogspot.com/
Postat av: EVAMY - livet med Alva och hockeyspelarn

Hmm verkligen konstigt med bloggen..

Det där med äta på natten. Om ni låter henne sova i eget rum hela tiden och låt mattias gå till henne när hon vaknar typ alla gånger utom där vid fem kanske... så sitter du i hennes rum och låter henne äta och somna om så lägger du ner henne igen. Eller om du typ tar kl 3 eller nåt. Alva och tilde somnar ju ganska samtidigt på kvällen nu och alva brukar äta mellan kl 2-3 nångång. Så kan tänka mig ungefär samma för tilde om hon inte småäter innan liksom. Ni kan ju prova.. Att mattias liksom går in och buffar henne lite osv.. när hon vaknar. Vi gjorde så och det funkade efter ett tag. Man får ha tålamod. Alva kan gallskrika i typ en halvtimme när fredrik är där ibland men man får stå ut. Det är ju för deras eget bästa!

För om jag går in så ger jag bara henne tutten så hon somnar om :P Och det funkar ju inte för då lär hon sig inte!



Shit, blev långt nu hahaa..

2009-09-02 @ 10:22:23
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Mattias

Vem behöver arbetsförmedlingen när ni ordnar jobb åt mig här =)

2009-09-02 @ 13:52:49
Postat av: Syrran

Sötis!

2009-09-04 @ 10:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0