Ursäkta

Måste kanske förklara mig för dom som inte fattar de själva.. varför skriver man en önskelista. Jo kanske för att de är såå mycke enklare för folk att gå in på bloggen och se vad Tilde behöver iställe för att jag ska försöka förklara vad de är jag menar. Sen kanske dom glömmer vad man sagt eller nå och hur lätt är de inte för dom att då bara kika in på bloggen och titta? Sen är  de ju så himla bra att vi får saker till jul och när Tilde fyller år eftersom vi själva inte har så mycke pengar att köpa saker för. Vi kommer t ex inte själva köpa en enda julklapp till Tilde i år eftersom hon kommer få så mycke av alla andra känns bara Onödigt då. Vet inte vissa verkar inte förstå att önskelista skriver man så att andra kanske kan köpa de vi behöver, inte så att vi ska köpa de själva. Sen heter de ju Önskelista = att vi tycker verkligen inte att vi ska få Allt som står på listan utan man kan välja nånting utav de Om man vill.

Sen trodde jag att de var så självklart så man inte ens behöver nämna det. Att de är gemenskapen, maten och allt annat runt omkring julen som är det viktigaste.

Är ju liksom nu när dom börjar närma sig året som dom behöver så mycke saker, dom börjar liksom uppfatta så mycket nu. Tilde har knappt haft nå leksaker alls, hon har fått leka med skedar, burkar mm. Men nu har hon ju blivit så stor så nu tycker hon inte de är så roligt längre. och leksaker är dyra så de är perfekt att önska sig det till Jul, tycker inte de är nå fel alls med det. Sen undrar man ju, skriver inte nästan alla barn en önskelista till Jul??

Min blogg läses nästan bara av nära släkt och vänner, är för deras skull som jag bloggar så är ju ganska passande att skriva en önskelista här på bloggen så slipper man ringa stup i ett och berätta om vad Tilde önskar sig :)

Sen älskar jag paket, så jag kommer vara jätte nyfiken på vad Tilde får så vill inte önska mig nå speciellt av varje person för då får ja ju veta innan vad "vi" får :P

Kommentarer
Postat av: Wingar

Det är ju superbra att du lägger upp en önskelista. Som du skriver så kan man ju bara gå in här och kolla ifall man glömt vad hon behöver.

2009-11-24 @ 05:28:17
URL: http://baraunderbarajag.blogspot.com/
Postat av: johanna

jag tycker det e toppen! är ju lite off på leksaker själv nu när mina egna är tonåringar! Men julkklapp har ju Tilde redan fått av oss, men hon fyller ju som sagt snart! syns på fredag!

2009-11-24 @ 10:08:09
URL: http://zeida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0