Helvetesresan!

Lär skriva och beklaga mig lite.
Åkte hem från syrran idag, tog tåget hem. När jag skulle kliva på tåget så var de fullt där man har barnvagnar så fick kliva på en annan ingång. Fick ställa vagnen mitt i gången vid dörrarna sen sitta på en utfällbar stol precis brevid, för de va smällfullt med folk! Jag hade planerat att ge Tilde välling på tåget och så fort jag satt mig ner börja hon skrika för hon va hungrig, men jag kommer inte åt vällingen så fick ge henne lite mango, men de dög ett tag bara sen skrek hon igen, och de va skit trångt och svårt att hålla henne och hon bara kasta sig hela tiden så gav henne tutten ;) fick tillsist en plats att sitta på, ja men då skiter ungen ner sig och då menar ja hela sig, body, strumpbyxor och kofta va de skit på. Självklart! Tog med mitt pickochpack och gick på toaletten med henne, ja då finns de inge skötbord på världens minsta toalett så fick lägga henne på golvet på ett underlägg, tar av henne body å de va skit på hela ryggen självklart så hade ju jag fått på mig skit när jag hållt i henne, tar av henne blöjan, då kissar hon och lägger händer och fötter i skiten. jag ska torka henne då har mina våtservetter torkat, tänker blöta dom, ja då stannar tåget, och gissa vad jo vattnet funkar inte då!!!!! efter många om och men så får ja henne skapligt ren, ska sätta på henne nya blöjan ja då går den sönder. tur var så hade jag en till med mig in. Sen fick vi sitta i över 1 timme med skit på händer och kläder. jag var verkligen sååååå road kan jag säga, ville bara grina. Funderade faktiskt nästan på att kliva av tåget och låta Mattias komma och hämta oss ;) men vi överlevde iallafall.

Nu ligger Tilde i sitt rum och sover, den nya metoden funkade även hemma, tog lite längre tid den här gången bara, men hon somnade tillsist dubbelvikt :) Skönt att vara hemma igen, men tråkigt att lämna alla där nere. Systeryster har verkligen varit till stor hjälp med Tilde, en helt annan unge som följde med hem nu ;) Tackar så mycke!

Imorgon så ska vi åka till mormor, äntligen säger mormor ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna "syrran"

Usch, led med er verkligen! Gud vad skönt att det funkade hemma med!!! Nu lär Tilde få träffa några riktiga karlar hemma hos er med! hihi

2009-11-02 @ 10:55:11
Postat av: Wingar

Ja usch vilken resa..Jag skulle ha grinat om jag var du.

2009-11-02 @ 20:39:42
URL: http://baraunderbarajag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0