Allt och inget

Har varit en lugn helg iaf. Skönt de. Va ner på stan en snabbis på lördagen medans Tilde sov och bytte lite kläder till henne, dom hon fått var för små så va tvungen och byta upp en storlek. Hon växer så de knakar, var till bvc idag och mätte och vägde henne igen. hon hade gått upp ca 410g och växt 1,7 cm. inte undra på att kläderna blir för små på en gång. Hon kan redan ha lite kläder i storlek 62! (Hon hade 50 på BB) Va och kollade hennes hörsel igår och den va iaf bra. Men vilken tid allt ska ta när man ska göra något. Man lär mata, byta blöja klä på henne, klä på sig själv snabbt innan hon börjar skrika av uttråkning sen iväg. Igår va de milimeter med is på rutorna på bilen tog en evighet att skrapa dom, tur att hon är så snäll och bara sover..

Imorgon ska jag och Evamy antagligen gå på en promenad med våra små sötnosar, hoppas det inte är jätte kallt bara. Så skönt att kunna röra på sig igen, man va ju nästan sängliggande dom sista veckorna när jag var gravid, och det känns nu när man går så ont i ljumskarna och magen, verkligen inte vältränad haha. Men har iallafall gått ner 12 kg efter förlossningen, har ca 6-7 kg kvar tills jag är nere i den vikt jag var innan graviditeten. Men är ganska nöjd redan nu får på mig mina jeans och så det är det viktigaste. Mina ben är t o m smalare än innan men det är väl musklerna som har förtvinat synd nog.. Men ska börja träna om någon månad så.

Hm! idag när jag och Mattias skulle laga mat så stod han och hackade löken så helt plötsligt så skriker han till att han skurit sig, fan hela toppen va nästan av på tummen, usch både jag och han mådde illa, så prata han med mamma sin i tel och så sa han att han fan tappat nästan en halv dl blod haha gissa om hans mamma blev orolig, va ju inte så mycke blod men de rann skapligt.. uch! Men vi tejpade lite så blev de bra sen. Men nu påstår han att han inte kan byta blöja på en vecka... Ska man tro på de?? :P

Här sitter man å är nöjd och nybadad
Nybadad!

Va jobbigt det är med barnvagn nu när det är snö ute, man är verkligen beroende av plogbilen, hade velat åkt någonstans allihopa och busa lite med Zeke, han kan behöva få springa lite lös, men på alla ställen dit vi brukar åka går det inte att gå med barnvagn. Mattias har fått åkt själv och gått med honom nu men jag skulle också vilja följa med, får se om vi hittar något ställe imorgon där vi allihopa kan gå. Ska inhandla ett bärsele iafllafall så får hon väl sitta i de, men är lite svårt nu när de är så kallt ute med jackor och allt går inge bra med sele utan på det tror jag. men men Måste ju finnas nå ställe där det är plogat och med mycke skog... får se va vi hittar.

Zekebusen
Zekebus...

Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hihihi...Mattias är sig lik..Hoppas våren kommer snart så det blir lite enklare för dig med vagn o allt.

2009-02-10 @ 21:59:55
Postat av: Angelika

Ush! Stackars honom med fingret =S Lät inte skönt.. Dock tror jag du ska ta det där med blöjbytandet med en nypa salt ;) Han försöker nog bara att smita

2009-02-12 @ 23:17:12
URL: http://maliceangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0