Vem ska man lyssna på?

Tilde är så röd i stjärten, hon grinar så fort hon kissar å man får knappt torka där. Ringer till hälsocentralen på morgonen och frågar vad jag ska smörja med, då säger hon daktacort (mot svamp) och blir det inte bättre så skulle jag ringa på eftermiddagen. De blev inge bättre.. (de brukar alltid bli de) fast ja haft utan blöja i flera timmar mm. Ringer igen. Nästa säger att de där går inte över på en dag bara och jag ska inte smörja med daktacort utan med inotyol den är bra mot vätskande irritationer mm. Nu läser jag på fass hemsida om inotyolen, då står de att den inte ska användas på vätskande sår mm.. Men de är ju irritaton med vätska som Tilde har... Så läser ja om blöjeksem på fass då står de att man ska behandla med hydrokortison om de är riktigt illa sen zinksalva.. VAD SKA MAN GÖRA??

Står ju om Inotyolen att läkaren kan rekommendera den i andra fall.. men de va ju ingen läkare jag pratade med..

Hon grinade från och till i nästan 4 timmar inatt för de sved väl för henne... förstod inte då vad det var.. lilla gumman.. jag trodde hon hade ont i magen eftersom både jag och Mattias har legat i magsjuka..
Hoppas iallafall hon får sova inatt... hon var så trött nu inatt så.. lill pluttan

Kommentarer
Postat av: Malin Modin

Hej.

om jag var du så skulle jag smörja med inotyol, de använder jag på mina barn. De blir inte bättre gör fort, men smörj henne på kvällen med ett tunt lager, men så de blir vitt iaf. Funkar alltid på mina pojkar =) Men se till att det är riktigt torrt innan du smörjer på, annars så fastnar det inte. Funkar inte de så prova med vanlig idomin salva den kan oxå funka.

Lycka till / Malin

2009-12-17 @ 19:33:33
Postat av: Lina

Tack för svaret =) Jag har smörjt lite med inotyol nu får se imorgon/inatt hur de går för henne..

2009-12-17 @ 19:50:05
Postat av: Tessan

Nu vet ju inte jag hur det ser ut men Lucas var väldigt röd och det var nästan sår i stjärten en gång. Då smorde vi med daktacort på inrådan av BVC. Jag smorde ett ganska generöst lager, sen satte jag på blöjan över natten. På morgonen var det nästan bra så då smorde jag ett tunnt lager till, på eftermiddagen var det borta. Jag tycker inotyol torkar ut och att det ofta irriterar mera. Du kan ju också ge henne lite alvedon mot smärtan så hon får sova. Hoppas det läker snart.

2009-12-18 @ 20:33:08
URL: http://imammasmage.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag har börjat använda puder i rumpan på L vid varje bajsblöjebyte. Det hjälper till att hålla torrt och undvika eksem och utslag. Skönt att det är bättre!

2009-12-19 @ 21:37:43
URL: http://imammasmage.blogg.se/
Postat av: Tessan

Absolut! Det finns både med och utan parfym för oss gör det ingen skillnad vilket, dom är så milda. Det funkar skitbra, Lucas har inte varit nå röd sen jag började med det!

2009-12-19 @ 22:03:28
URL: http://imammasmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0