10 mån

Tilde är redan 10 månader, helt otroligt! hon har utvecklats så himla mycke, förstår så mycke och verkligen hänger med på allt. :)

¤ Hon väger 9560g och är 75cm lång
¤ Hon pekar på allt och vill veta vad det heter, hon vet vad blomma, lampa, kisse, och en massa av hennes leksaker är för något, frågar man så pekar hon, självklart så vet hon vart mammas tutte är också :P
¤ Hon slutade amma helt för ca 3 veckor sedan
¤ sover mellan 20-06 då välling sen somna om till ca 8. Sover i eget rum nu.
¤ Ställer sig upp mot allt, tror hon kan stå själv så släpper lite var som helst å ramlar på baken. Säger man åååååå när hon står i soffan så släpper hon och låtsas ramlar
¤ Gillar verkligen att jäklas med en, nyper en lite försiktigt och skrattar sedan när man säger aj
¤ Tror för tillfället att hela mamma är en tutte, har nya sugmärken varje dag :P
¤ Världens gladaste tjej, grinar nästan aldrig, då ska man vara Riktigt uttråkad isåfall
¤ Älskar att lyssna på imse vimse spindel, och annan musik, då sätter hon sig så hon kan gunga i takt.
¤ Pussas lite då och då, man blir lika rörd och glad varje gång hon kommer med öppen mun och ger en en puss :)
¤ Älskar smörgåsar, kan äta hur mycket som helst. Även maxhamburgare älskar hon, sitter och smaskar och mumsar när hon får smaka.
¤ Är våran lilla diktator här hemma, är väääldigt bestämd, hon vet vad hon vill, och då pekar hon och säger nå med bestämd röst, då är de bara att lyda annars höjer hon rösten ;)
¤ Har börjar göra mammas barnmin nu haha, rynkar på näsan, å de gör hon heeela tiden nu :)
¤ Hon ålar som en tok på golvet de går verkligen undan när hon drar iväg med den ena foten puttandes, har även börjat krypa lite då och då, men ska de gå fort då ålar hon.
¤ Räcker mig alla små bitar hon hittar på golvet (tur de)
¤ har 8 tänder (vad vi kan se)
¤ Kan klappa händerna, lipa och spela på läppen (de sista har hon gjort ett tag :P)
¤ Har världens längsta ben så har stl 86 (lite stora men mindre stl är för små) på byxor och stl 80 på bodysar mm

Och just nu är hon hos sin moster i Lindesberg i några dagar! Men usch vad jag saknar henne! Ska hämta henne imorgon eller torsdag.. Får se vad jag själv känner, henne går det ingen nöd på iallafall hon har det så bra där borta :)



 

 

 


Kommentarer
Postat av: Evamy - Livet med Alva och hockeyspelarn

åh vad stor hon blivit ju!! Ska bli så kul att ses snart. Nästa helg åker vi hem, wihoo!!

2009-12-01 @ 23:03:52
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Wingar

Å gud vad jag saknar henne när du skriver sådär.=) Mormors stora bäbis..

2009-12-02 @ 07:27:16
URL: http://baraunderbarajag.blogspot.com/
Postat av: Anonym

ääääh du ska juh ha henne hela livet sen hämta henne på fredag o åk med mig både onsdag o torsdag hahahaha;)

2009-12-02 @ 10:17:11
Postat av: Annik@

Alltså glömde namnge mig... men du fatta nog att det va MIG du skulle åka me o ingen annan:P hehe

2009-12-02 @ 10:19:59
Postat av: sofie holmgren

ÅÅ vad härligt det låter lina !! nu längtar jag ännu mera på våran bebis ... det e bara 14 veckor kvar så =) du har sån fin dotter kram

2009-12-02 @ 11:24:22
Postat av: Anonym

ÅÅ vad härligt det låter lina !! nu längtar jag ännu mera på våran bebis ... det e bara 14 veckor kvar så =) du har sån fin dotter kram

2009-12-02 @ 11:25:08
Postat av: Johanna Moster

Hon e HELT underbar! tror jag ska kidnappa henne hihi!

Nu ålar hon inte alls längr Lina, hon kryper på alla fyra hela tiden! Du ser vad som händer på några dagar, kramiz, syns snart.

2009-12-03 @ 11:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0