Zeke..

Hur ska jag göra med min lilla vovve?? Har börjat fundera på att kanske ge bort honom. Vet en tjej som vill ha honom, som har bra hand med hundar och även tid. Känns som att jag inte har den tiden och orken som Zeke kräver av mig. Sen har jag funderat på om jag verkligen litar på honom, och det gör jag inte. Han har varit så skum nu i snart 1 års tid. Morrar åt allt och alla, t o m mig och Mattias morrar han åt, han menar inge illa med det, men jag tycker det känns hotfullt nu när jag fått Tilde. Stör mig så mycke på honom när han är så och de blir orättvist mot honom. Inge kul för han att gå runt och känna sig ivägen.. Så Zeke skulle må bättre också av det här, inbillar jag mig iallafall.
Får se hur vi gör.

Bästaste Zeke :(

Kommentarer
Postat av: Evamy - Äntligen är Alva här!

vad tråkigt =/ om du bestämmer dig för att ge bort honom så ge honom till någon där du kan komma och hälsa på ofta! usch, skulle sakna mina katter som fan om jag skulle ge bort dom.. dom är ju som ens bebisar dom med. Men man måste ju tänka på vad som är bäst för dom också..

2009-02-16 @ 20:46:16
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Angelika

Jag förstår vad du menar och väljer du att ge honom ett nytt hem så stöttar jag dej till 110%. Jag hoppas bara att du verkligen, verkligen litar på personen. Du kan ju låta dom ha honom på prov innan du bestämmer dej så att det verkligen blir rätt. För i den perioden Zeke är i nu så behöver han massor med träning för att bli bra, och Tilde tar ju upp nästan all er tid nu. Hade jag inte bott hos mamma & pappa så hade jag jätte gärna velat ha honom, det vet du ju. Jag ger ju all min tid till Tamlin och hans träning, har honom på jobbet och går mycket i skogen med honom och spårar. Hade jag haft en till hund hade dom ju tröttat ut varandra mycket på promenader och så också. Jag vet att det är mycke önsketänkande. En hund på ett år och en på nästan 3 där den ena är i den värsta perioden i sitt liv. Det hade inte varit lätt. Och jävligt mycket pengar & tid. Och det är så sorgligt att det här kom just nu. Det har ju varit min dröm att Zeke ska bli min, och att du hade litat på mej och så. För du vet hur mycket Zeke betyder och alltid har betydit för mej.



Oj, det här blev långt. Jag ville egentligen bara att du ska veta att jag stöttar dej och förstår dej. Även om jag kommer gråta som fan den dagen jag måste inse att jag kanske aldrig mer får se honom igen. Även om han är som ett monster nu är han fortfarande älsklings Zeke och förtjänar ett jätte bra liv med massor av aktiviteter och kel! Jag tror att han kan bli en helt underbar hund med någon som har tid. Men du vet ju att varken rottweiler eller bullmastifferna är lätta hundar när dom kommer upp i 3års åldern, och att ha en nyfödd bebis då tar all ens tid och ork och hundar som Zeke kräver så fruktansvärt mycket tid och framförallt ork. Berätta för mej hur det går! Jag förstår om du är ledsen nu pga det här. Kram!

2009-02-16 @ 23:08:03
Postat av: Mamma

Du har inte funderat på att ha fodervärd till honom?

Kanske det är ett alternativ..

2009-02-17 @ 10:31:11
Postat av: Tessan

hej ! kul att du skaffat blogg . :) min moster hade lika problem med sin hund när hennes dotter var liten bebis . han var gammal så dom avlivade honom för dom var rädd att han skulle ge sig på min lilla kusin . hoppas allt löser sig ! kram Tessan

2009-02-19 @ 12:08:21
URL: http://thetezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0