ha!

Blev ingenting av det jag skulle göra idag :) tog bilen till mamma och va där hela eftermiddagen, Nu är Evamy och Fredrik och Alva här, kollar på hockey å bebisar ;)

Gick ju inte så bra med Zeke hos Sara, Liam blev allergisk och sen var dom till Saras brorsa som tränar militär och Polishundar, och han tyckte Zeke var för osäker han rekommenderade inte Sara att ta honom, ifall hon ska ha barn i framtiden. Eftersom Zeke söker upp de han är rädd för så kan han lätt bli trängd och troligtvis så kommer han hugga då. Så nu vet jag inte vad jag ska göra.. Kommer bli väldigt svårt att hitta någon som vill ha honom och är rätt för honom.. Funderar på avlivning, är nog det bästa för han. Men fick även tips om hundstallet. Ska ringa dom imorgon och se vad dom har att säga. Dom kanske har dom "rätta" kontakterna. We'll see.

Nu ska jag fortsätta umgås me dom andra :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka sötisar! Men Tilde är då stooor..=)

Hundstallet var ju en bra idé...

2009-03-17 @ 05:27:02
URL: http://veligavelan.blogg.se/
Postat av: Angelika

Lägg av! Du kan ju inte avliva honom! Du har ju faktist skaffat honom, bara för 2 år sen! Jag tycker inte att man bara ska gå och skaffa sej djur för att sen avliva dom! En typisk historia där man som ung skaffar hund, sen barn och sen inte har tid för hunden längre! Zeke skulle lätt bli bra om du hade tid över för honom! Kanske borde du ta lite ifrån din fika tid med vännerna till att träna honom istället!

Nu får det vara nog tycker jag. Avliva honom, men minns att det endast är för din egen skull och inte för Zekes! Du har ju inte ens frågat Stefan! Du har testat med en endaste familj och sen ger du upp?! Jag tycker att du ska ge Zeke fler chanser än 1! Det är trots allt bara några veckor sen Tilde kom till världen och du har redan gett upp! Du vill inte ha kvar honom men det finns flera människor som kanske är villiga att ge honom ett försök! Lägg ut honom på blocket, fråga fler vänner! Fråga stefan! Jag jobbar 5 min ifrån där stefan bor nu och skulle lätt kunna ta med honom så att han får vara på mitt jobb under dagarna och gå samma morgonpromenad med Zeke som jag gör med Tamlin. Det finns lösningar! Du måste bara öppna ögonen! Avlivning tycker jag är det sista alternativet man som ansvarig djurägare har. Det här skriver jag inte för att jag är arg på dej, utan för att jag älskar Zeke!

2009-03-17 @ 14:42:11
Postat av: Mamma

Men herregud vilket svar! Du vet väl inte hur Zeke är numera..Han varnar och morrar och gör utfall mot andra hundar tex. Och det började han med för länge sedan. Det här har inte med att Lina fått barn att göra.Han har faktiskt fått vara hos andra familjer än bara EN.Hur många ska han behöva "provas" på tycker du? Att flänga runt hos olika människor är då fan inte alls bra, det fattar väl vem som helst.

2009-03-17 @ 15:18:35
URL: http://veligavelan.blogg.se/
Postat av: Angelika

Det är ju inte sällan man hört att Lina lämnat bort honom till diverse olika hundvakter under det senaste året. Det jag tror att han behöver är ett hem hos någon som kan träna honom, där han får stanna! Utan att flänga runt till olika hundvakter. Sen går det inte att testa om en hund funkar i en flock bara nån vecka! Det tar ju tid!

Jag vet bara det som Lina har berättat om hur han är. Och jag fattar att han inte är lätt. Men jag tror inte att det är försent att få honom bra igen!

Och jag förstår att Lina gör valet att omplacera honom nu när hon fått barn och allt. Men jag förstår inte varför en avlivning är aktuell nu!

2009-03-17 @ 15:38:52
Postat av: Mamma

En avlivning kanske måste till INNAN han hugger någon. Det räcker med ett bett från en sån stor hund för att en baby kanske inte överlever.



Kanske det berott på att Lina varit jäkligt dålig under sin graviditet som hon lämnat bort honom till "diverse olika" hundvakter som du skriver. De diverse hundvakterna har varit jag och Linas granne + en som är väldigt duktig med hundar. Och Lina har inte kunnat lämna honom ensam hemma när hon jobbat.Alla kan faktiskt inte ha med sig hunden på jobbet.Förresten hur kul är det för hunden då? Äsch jag fattar inte varför jag ska ens kommentera detta.

2009-03-17 @ 15:52:15
URL: http://veligavelan.blogg.se/
Postat av: Lina

Tänkte bara skriva att mamma har iaf rätt i de hon säger. Angelika du vet verkligen inte vad du pratar om, och när jag läser dina inlägg blir jag bara ännu mer irriterad, och känner ännu mer hur fel det skulle vara att lämna honom till nån som har den inställningen som du har.

2009-03-17 @ 19:28:49
URL: http://zeida.blogg.se/
Postat av: Angelika

Jag visste redan innan att det här handlar om vad du känner för oss mer än vad det handlar om Zeke.

Om du ändå ska avliva Zeke så förlorar ingen förutom du själv på att låta oss testa! Vet du, jag förlorade mitt djur idag! i morse somnade han in. Och jag kan inte för en enda sekund förstå hur man kan vilja ta bort sitt djur alldelles för tidigt. Du säger att jag inte förstår hundar, det är du som inte gör det! Han är bara 3 år! Det finns gott om tid till att få honom bra! Jag har inget barn så risken att han skulle bita något barn ifall du skulle låta oss försöka är minimal! Om den ens finns. Hade jag varit i din sits hade jag försökt göra allt för att ge mitt djur en chans till ett bra liv! Om du tar bort Zeke utan att ha gett honom en chans hos oss så är jag klar med dej! Ditt hat emot oss borde inte vara större än din kärlek för Zeke.

Och även om han inte skulle bli bättre om ett par månader så har han iallafall fått en till chans. Han kommer inte att må dåligt hos oss och det vet du lika bra som jag! Han är en hund, inte ett mänskligt barn.

Och det där med mitt jobb som du skrev om i sms. Du tror väl inte att han skulle få gå runt i butiken heller?! För det skulle han inte få göra när han är sådär opålitlig, det skulle innebära en risk för kunderna samt att han själv känner sej trängd. Vi har en stor bakgård och ett rum med sängplats för hundar längst bak där Tamlin är, han är ibland där och ibland i köket. Så det finns plats för Zeke, men du har ju redan ställt in dej på att det inte kommer att funka! Jag hoppas bara att du inte ångrar dej sen och tänker tillbaka när han väl är borta. För chansen finns att han kan bli bra! Om du bara vill ge honom den chansen.

Och jag syftar inte på tiden som du varit gravid. Jag förstår om du behövt lämna bort honom då. Jag är inte helt igenom dum i huvet!



Linas mamma: Nej alla kan inte ha med sej sin hund till jobbet! Men vissa kan, och jag är lyckligt lottad. Och kanske är det tex en sån liten småsak som Zeke kräver om han inte kan bli lämnad ensam.

Och som jag skrivit tidigare så förstår jag varför ni inte vill ha honom i närheten av Tilde eller något annat barn när han är såhär! Jag förstår ju varför du vill omplacera honom Lina. Men inte varför du måste avliva honom helt plötsligt när du har ett annat alternativ.

2009-03-18 @ 12:35:28
Postat av: A

OCh jag förstår inte varför du är så arg och elak emot mej så fort det kommer till Zeke! Du känner att du måste avliva din hund och jag ger dej ett annat alternativ! Du borde vara glad och se det som en eventuell lösning! Du vet ju ingenting om hur mitt liv och min vardag ser ut nu! Du har inte ens frågat! Du bara påstår att jag inte är rätt för Zeke, men hur vet du det?!



jag har ingen skola, jag har ett jobb där jag har möjlighet att ta med mej mina djur. Jobbet har en stor bakgård där hundarna får springa lösa. Vi har flera rum tillgängliga för hundarna så det finns ingen risk att Zeke behöver dela något rum med någon annan hund ifall att han skulle behöva följa med mej till jobbet någon dag. Jag bor vid en stor skog och jag känner flera aktiva hundmänniskor. Jag har tillochmed tillgång till gratis spår & lydnadskurser, vilket betyder att Stefan också har.

Vad är det som inte duger för dej?! Även om jag och stefan själva inte kan lösa Zekes alla problem så finns det flera runtom som kan. Jag fick ju Tamlin bra! Och det du sa om stornäset, det var flera år sen jag var på stornäset när Joline & jonathan var där samtidigt. Ska stefan dit när J & J är där så stannar Zeke isåfall hemma med mej. Och ska jag dit när dom är där så stannar Zeke hemma med S.



Det var dom 2 sakerna du skrev om i smset som du tvekade över. Mitt jobb och sen Stornäset.

När jag föreslog att vi kunde testa ha honom menar inte jag att det ska gå på 1 sekund, självklart får vi sätta oss ner och reda ut allting så att du också känner dej trygg! Stefan vill det här så jävla mycket. Och jag med, det vet du. Zeke skulle nog inte protestera. Frågan är ju varför du är så tveksam!

Vad är det för inställning jag har som du inte tycker om?! Och att ge oss ett försök skadar varken Zeke eller dej. Det är ju trots allt bara ett försök till att börja med.

2009-03-18 @ 12:49:02
Postat av: Angelika

Eller.. Vet du vad. Gör som du vill. Jag kanske är orättvis emot dej. Jag har aldrig varit i den situationen som du är i nu. Och jag förstår om det är jobbigt för dej.

Men det här Zeke tjaffset som alltid pågott, jag står bara inte ut med det! Och det känns lite som att du inte vill ge oss en chans pga bråket vi hade förut. Men det kan ju inte handla om det nu, det är ju Zekes liv. Så om du avlivar honom så är det väl det rätta. Jag har bara så svårt för att hantera det här. Och det hoppas jag att du förstår också.

Jag vill inte göra det ännu svårare för dej. Jag behöver nog bara tid till att smälta allt det här. Liksom jag får reda på att du kanske ska avliva homom via din blogg. Jag vet inte hur annars jag skulle reagera än såhär...

2009-03-18 @ 13:21:11
Postat av: Lina

Att du ens skriver om de där "bråket" osv. Kanske ska berätta om VARFÖR vi bråkade också. Jag lovar att folk skulle förstå..

2009-03-18 @ 17:41:07
URL: http://zeida.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja hur man ens ids skriva i din blogg om det..Jag skulle ha tagit bort dessa kommentarer om jag var du.

2009-03-18 @ 18:39:17
URL: http://veligavelan.blogg.se/
Postat av: Elin

Att ni ens orkar hålla på. INGEN förutom Lina kan ta beslut i det här, så resten kan ju sköta sina egna hundar på bästa sätt och strunta i vad andra gör. Det är Linas och bara Linas hund, och att hoppa på henne på de här sättet i en blogg och försöka ge henne dåligt samvete..ja herregud. moget gjort. PS: Linas mamma: Jag röstar för film o flottkväll snart igen ! :)

2009-03-25 @ 11:23:06
URL: http://zeida.blogg.se/
Postat av: LINAS syster

jag borde inte ens kommentera detta men kan inte låta bli!!! hur FAN (ursäkta) kan någon ens tycka tt man ska ge en morrande hund en chans??? tänk om han biter TIlde? eller någon annan, som inger skriver då kanske inte Tilde överlever, antar att du Angelika inte har barn... dessutom verkar du inte ett dugg insatt i VAD Lina gjort för Zeke hon har ju kontaktat kunningt folk om detta och de har gett henne råd! nej fy, ska inte lägga mig i! Förlåt Lina, vet att detta varit piss jobbigt! denna diskussion hör hemma någon annanstans! Kram på dig kloka dukitga syster!

2009-05-27 @ 08:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0