Idag

har vi varit och tittat på väääärldens minsta majkase, jag lovar! blir mer rök och eld om man tänder ljus hemma haha. Men mysigt var det. Mötte upp syster med familj där, var bara lilla Jossan som saknades hon var på stan (!) med nå kompisar. Ville åka ner och hämta hem henne från stan tycker hon är alldeles för liten för sånt hihi :P Tilde sprang runt på gräsmattan och lekte med Chakka, jagade en boll :) Hon har verkligen blivit så stor. Och hon har börjat prata så himla mycket nu. Är så svårt att förstå vad hon menar, vissa ord förstår jag typ: tötö = törstig, iiia = sitta, mummu = nappen, kudde, ooova = sova, iisha = kissa.. sen så visar hon väldigt bra va hon menar också. Hon blev skit förbannad härom dagen på morgonen så peka hon ut ur rummet och babblade på och ja fråga om hon ville ha frukost, kolla på tv eller ny blöja, nej de skulle hon inte ha så blev hon skit förbannad å klev ur rummet så kom hon tillbaka med kläder. Då var de det hon ville ha!

Dagis går hur bra som helst, hon tycker inte riktigt om när jag säger hejdå och ska gå, men då tar nån fröken upp henne när hon blir ledsen och sen efter en stund så är allt bra igen och hon leker på. Har lämnat henne runt 1-2 ½ timme om dagen. Sitter med henne en halv timme eller nå först så när ja sett att hon börjar slappna av så säger jag hejdå och går. Snart ska ju jag börja jobba så om 1 vecka så ska vi testa å lämna henne så som hon kommer att gå när jag jobbar.. Se hur det går då, hon har ju ingen tidsuppfattning så, men blir väl en stund där på dagen när hon är trött som hon kommer sakna mig lite kan (vill) jag tänka :)

Nu ska jag lägga mig en stund på soffan innan jag ska sova. Är själv i helgen, Patrik jobbar hela helgen och ska sova borta. Tråkigt!


Bus i sängen =)


Min söta krigshjälte! (blev riven på dagis)


Kommentarer
Postat av: Inger

Pluttesnuttan då..Hon är så härlig =)

2010-05-01 @ 18:23:35
URL: http://baraunderbarajag.blogspot.com/
Postat av: elin

haha ja vi va snygg, men Jonas...att han ens gick ut ;) o ändå kalla jag han "snygg-grannen" då.. illa ;)

2010-05-24 @ 01:06:20
URL: http://enne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0