Alltid är de nått

Jag hade fel, på de tidigare inlägget alltså. Dom sa inte att dom inte kunde göra något, utan Tilde fick en ny penicillinkur mot hennes öron, och för att hon haft feber från och till sedan förra kuren.

 MEN fy f*n vilken jäkla läkare. Usch Tilde kommer vara rädd för doktorn resten av sitt liv känns de som. Fick nån polsk tant som verkligen inte va någon barnläkare. Vi har ju som sagt varit till många doktorer nu på senaste tiden och det har verkligen gått JÄTTE bra. Vi har ju en sån där örontermometer hemma så Tilde är van att man kollar hennes öron vi säger bara pip i örat så sitter hon still och väntar. Och vi har gjort samma sak hos läkaren och dom har fått kollat hennes öron utan problem. Men icke denna gång. Usch hon sa åt mig att jag skulle hålla fast hennes huvud med ena armen och händerna med den andra så hon kunde kolla öronen. Men jag gjorde inte de för ja tänkte de brukar ju gå bra, men på nått vis så blev Tilde iaf rädd för hon va så himla rätt fram och jag hann inte säga pip i öra.. ja allt kom så fort så Tilde började ju protestera så jag blev tvungen å hålla fast henne för läkaren kunde ju tydligen inte vänta tills hon blev lugn igen.. Det sluta med att hon knappt kunde se i öronen för Tilde blev så hysterisk. Och direkt efter hon va klar med öronen så peta hon in en pinne i halsen på henne med, istället för att hon fick lugna ner sig lite först.. stackars lilla gumman.. de brukar också läkarna få göra kolla henne i halsen hon brukar t o m gapa åt dom. Jävla f*tt läkare alltså, jag var så himla arg när jag gick därifrån. Men just när man sitter där inne så blir man ju så jäkla ställd att dom beter sig så, så man säger ju inget.

Hon svarar iallafall bra på kuren, mycke piggare. Tycker inte hon varit så himla hängig men nu när hon fått penicillin så märker man verkligen vilken skillnad de är. Hon har ju varit jätte glad nu och lekt för sig själv osv, innan fick jag bära på henne hela tiden å hon va gnällig.. Skönt att min lilla prinsessa mår bättre!

Har varit i Gävle i helgen, Tilde har varit hos Mattias. Har varit såååå skönt att bara slappa och ta de lugnt. Har verkligen behövt vila ryggen efter att burit på Tilde konstant. Patrik var med till Gävle han med, vi skulle gå på bio men vi va för trötta för de så vi såg en halv film sen somna vi på lördagen. De är tröttsamt å vara förälder ;)

Nu ska jag göra mig iordning innan Tildis vaknar.. Ni ska få se vilka snygga skor hon fått i helgen av sin pappa och faster! Lägger upp bilder senare :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

Här har man missat inlägg..Vilken skitdoktor, en del är inte ett dugg psykologiska när det gäller barn.

2010-04-25 @ 10:59:44
URL: http://baraunderbarajag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0