Nån som vet?

Nu är de väl inte så många som läser min blogg, men är de någon som vet om man ska ha en lampa tänd när man kör 5 minuters metoden? Blir dom lugnare när dom har de mörkt eller en lampa tänd? Ja menar jag skulle nog vilja haft en lampa tänd, men små barn är dom mörkrädda? Har dom sådana tankar? 
 
Hon har då verkligen ett jäkla humör damen. När hon inte får som hon vill så sitter hon och knyter nävarna och verkligen tar i allt va hon kan sen skriker hon rakt ut!  Inte lätt när man är hemma hos folk och ska försöka prata haha.. ;) Hon sover fortfarande hyfsat bra på nätterna, äter inget förrän runt 6 tiden. Vissa nätter har hon sovit hela natten utan att vakna och andra vaknar hon kanske 2-3 ggr mellan 19-06 men oftast så behöver man bara gå in så lägger hon sig ner och slappnar av. Är fortfarande lika fascinerad av att hon dricker välling! Hon är så himla söt när hon gör de, de har blivit hennes tutte nu iställe för mina :) fast känner hon min hud så tuttar hon på den på en gång spelar ingen roll om de är min hand, haka eller hals. hihi.. men nappen vägrar hon ta de är en leksak inget annat anser hon. Jaja har hon klarat sig så här länge så får hon hålla ut nån månad till så försvinner väl tuttbegäret :)

Imorgon så ska jag gå ner i förrådet och ta upp alla hennes gamla kläder och se vad jag vill spara och vad jag vill, ha kvar, sen får vi se vad som händer me de som inte får stanna. Vad är klädbytardag förresten? alltså tar man med sina kläder och går och byter med andra eller vad då? haha :)

Kommentarer
Postat av: wingar

En sån där lampa man sätter i kontakten? Har du en sån? Det lyser ju inte mycket.Jag menar så hon inte har kolmörkt i rummet.

2009-11-05 @ 21:48:12
URL: http://baraunderbarajag.blogspot.com/
Postat av: Linda

Av egen erfarenhet (har dock inte kòrt fem-minuters) har det verkat som om med barn ett och àven nr tvà haft en lugnande effekt sova i ett halvmòrkt rum dvs bara en lampa med mycket svagt ljus pà lite avstànd. Kolsvart tror jag inte kan vara "kul" och inte ett ljust rum heller. Tror jag làste att dom smà bòrjar fà ràdslor fòr mòrker etc efter 7 mànader.....

2009-11-06 @ 20:42:15
Postat av: Johanna "syrran"

Har inte IKEA typ någon sådan där nattis lampa? Annars brukar vanliga lamp affärer ha det, sådana som man bara trycker till på så tänds de, alltså på själva plafonden, finns både batteri drivan och el.

Klädbytar dag här är iallfall att man lämnar in sina kläder prismärkta, sedan så får man hämta ut de som blev kvar efter åt! Finns även där du står själv som på "loppis" och säljer dina egna kläder. MKT eftertraktat och lätt sålt!

2009-11-07 @ 12:57:11
Postat av: EVAMY - livet med Alva och hockeyspelarn

på ikea finns det små lampor som är som figurer, typ spöken. en sån ger lagom ljus tror jag..

2009-11-08 @ 09:39:12
URL: http://evamys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0